Leverans inom 1-3 dgr – fri frakt över 300 kr!

ÅNGERRÄTT OCH RETUR

ÅNGERRÄTT OCH RETUR

Senast ändrad 2018-05-24

Ångerrätt - gratis returrätt (gäller ej frysta varor)

Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter det att du har tagit emot varan. Detta gäller dock inte frysta varor eftersom de tinar på väg tillbaka till lagret. Det är viktigt att du både skickar tillbaka varan och att returen registreras hos oss inom 30 dagar efter att du mottagit den. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varans funktion men tänk på att ej använda produkten ovårdat om du vill ha möjlighet att returnera den utan extra avgift. Detta gäller dock ej livsmedelsprodukter där förpackningen inte får brytas.

Har produkten hanterats i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att fastställa varans egenskaper eller funktion kan en ersättning motsvarande varans värdeminskning utkrävas. Produkten bör skickas tillbaka i en kartong för att vara skyddad under transporten och ska även med fördel vara i sin originalförpackning. Returfraktsedel får ej klistras direkt på produkten vid retur, bortsett från de fall då produkten skickades till dig på detta sätt.

Du kan enkelt ångra ditt köp och göra en retur. Skicka ett mail till kundservice med ditt ordernummer samt vad du vill returnera så skickar vi en retursedel till dig.

Hos Sund Hundmat har du fri ångerrätt och fria returer. Vi står alltid för fraktkostnaden genom att skicka ut en retursedel till dig. Du måste använda dig av fraktbolag som vi samarbetar med när du skickar din retur. Hävda köp enligt dessa punkter återbetalas inom 30 dagar räknat från den dag vi mottagit varan. Själva varan skickas i enlighet med mottagen retursedel.

Vad händer med min betalning för ordern när jag returnerar den?

Är din order betald via kort eller Swish direkt på vår hemsida kommer du att få en återbetalning till samma kort eller Swishkonto.

Reklamation

Sund Hundmat tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Tänk på att göra en korrekt anmälan. Spara emballaget för eventuell reklamation till transportören för transportskada. Reklamation ska meddelas inom skälig tid. En produkt som vi anser är felexpedierad alternativt skadad byter vi självklart ut, under förutsättning att produkten är oöppnad. Sådan vara kan du fraktfritt returnera i enlighet med av oss lämnade instruktioner. Med fraktfritt avses retur som är kostnadsfri för dig som kund. Retur får enbart ske med våra fraktsedlar.

Som konsument har du 3 års reklamationsrätt eller enligt sista förbrukningsdatum för livsmedelsprodukter såsom foder och godis. 2 månader anses alltid som en skälig tid för att upptäcka en eventuell skada eller defekt på en produkt. Vid eventuell tvist huruvida varan är felaktig, skadad eller felexpedierad följer vi Allmänna reklamationsnämnden (ARN). För tvistlösningshjälp kan du även vända dig till EU:s gemensamma tvistlösningssida.

Hävda köp enligt denna punkt återbetalas inom 30 dagar räknat från den dag vi mottagit varan. Själva varan skickas i enlighet med mottagen retursedel, observera att den inte ska skickas till nedanstående adress! Vid omleverans eller avhjälpande av fel på produkt återbetalas eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från det att vi mottagit den reklamerade varan. Har övriga kostnader uppkommit i samband med reklamationen (t.ex. bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande) ersätts du även för dem.

Kommunikation angående returer sker med kundtjänst enligt adressen nedan.

info@sundhundmat.se eller 040–122 321

Sund Hundmat Skandinavien AB

Fersens väg 9

211 42 Malmö